ALLT OM MOPSAR!

Påväg hem till pojken stannade vi på bokia för att köpa boken allt om mopsar.
Har läst igenom lite snabbt nu men det känns som att det inte stod så mycket i den som jag hoppats.
Visst många säger att mopsar har mycket sjukdomar,
men jämfört med vilken hund?
Och hur många mopsar är det egentligen som har andningsproblem, ögonsjukdomar och eksem?
Har även funderat på att köpa en finsk lapphund, tror att hon skulle gå bra ihop med vovvis.
Finsk lapphund är ju som sagt en arbetsvillig hund,
men jag tror mer på att om man har kunskap och vet hur man ska aktivera hunden så kan man ha i princip vilken hund som helst,
och dessutom är ju vovvis norrbottenspets så hon är ju jakt,
men fungerar hur bra som helst som sällskapshund.
Det känns ändå som att mops är en ras som skulle passa oss båda,
då det är en glad och livlig hund som älskar barn och människor.

Är det någon av er som vet något om mopsar eller finsk lapphund som vill dela med er av kunskap?


Kommentarer
Postat av: Louise S.A

Svar: Nej, dem hundsorterna har jag faktiskt ingen koll på. Tyvärr.

Lycka till i sökandet!
Kramar Louise

2008-01-04 @ 16:52:37
URL: http://louisesa.blogg.se
Postat av: Cecilia

jag blev helkär i rasen mops och bestämde mig för att skaffa en MEN min mammas kompis som jobbar på djursjukhus sade att de är överrepresenterade med hudproblem (man måste talka vecken, annars får de exem), andningsproblem (platt nos) samt ögonproblem (återkommande ögoninflamationer osv). Hon sa att nästan alla mopsar har problem med någon av dessa saker.

Finsk lapphund vet jag inte något om men det gick en sån på samma valpkurs som jag gick med min lilla ängel och den verkade trevlig. Matten hade haft flera och tyckte de var underbara!

Lycka till med hundvalet och hoppas att du hittar din bästa vän:)

2008-01-04 @ 19:23:07
URL: http://ceccci.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0