ROSETT-KNUT



Många undrar ju hur man gör en rosettknut på huvudet, så jag tänkte att jag skulle göra ett litet kollage.  Du behöver en tofs och två hårnålar. Först sätter du upp en vanlig knut högt på huvudet som du delar in i två delar. Forma varje del till en "halv rosett" och sedan fäster du båda bak i tofsen med en hårnål. Det håret som nu inte sitter fast i tofsen lindar du runt för att fästa själva rosetten på huvudet och sen fäster du bara allt med en hårnål rakt igenom rosetten och voila så har du en knut! (Ja jag är medveten om att min rosett är ganska ful, men övning ger färdighet...) Nu vet ni iallfall!

Kommentarer
Postat av: catharina

så sött:)

2008-02-06 @ 10:28:52
URL: http://gallon.blogg.se
Postat av: Lola

jättefint! synd bara att jag inte har så långt hår men jag funderar på att göra en hårförlängning.

tack för tipset!
/lola

2008-02-06 @ 15:40:42
URL: http://lastyle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0