LONDON OR BRUSSELS?




Idag efter skolan var jag och D på informationsmöte,om att studera ett år på gymnasiet i Scandinavian School of Brussels, något som jag absolut vill göra! Dock så överväger jag om jag helst vill studera i London eller Bryssel,då både är skandinaviska gymnasium vilket betyder att jag inte måste pausa studierna som man måste om man åker till typ USA. I london så bor man ju i en värdfamilj vilket på något sätt ger ett liv "utanför skolan", men i bryssel bor man i studentrum på ett såkallat slott i själva skolcampusen, då får man ju många klasskompisar men det är ju även dom man umgås med på fritiden. Och i london har man ju dessutom en familj som man bor med och firar jul med och allt sånt och dessutom pratar engelska med exakt hela tiden, men i bryssel så talar man mest franska vilket också är ett obligatoriskt ämne i skolan. Jag vet verkligen inte hur jag vill göra, men jag måste bestämma mig fort om jag ska ha en chans att studera utomlands i tvåan.

Någon som har några tips what so ever? Små eller stora.. något som gör mig less confused skulle vara bra...

Kommentarer
Postat av: saara

oj värsta grejen, låter najs! (:
men hur känns de då, 1 år från killen? :b

2008-01-23 @ 22:56:34
Postat av: nathalie

svar: det känns.. både jobbigt och roligt! är det meningen att vi ska hålla livet ut så lär det ju klara ett år apart också ;) den som lever får se!

2008-01-24 @ 19:10:41
URL: http://thebigit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0