BETYDER ETT MIRAKEL INGET ALLS

Jag trodde aldrig att saknaden skulle bli så stor, men minnena från tiden vi hade tillsammans springer ikapp mig. Minns du kvällarna på bryggan när vi satt och pratade tills solen målade hela himlen rosa? Minns du nätterna vi spenderade vakna skrattandes åt gårdagens bravader? Kommer du ihåg alla gånger vi tröstat och hållt om varandra, för att vi visste att vi var bästa vänner och kunde berätta allt för varandra?

Jag längtar efter den dagen när du kommer hem. Tills jag får krama dig när du är ledsen och berätta för dig att allting kommer bli bra, för att jag kommer stå vid din sida till döden. Var det inte så vi sa? Till döden?

Tystnad
En rökfri viskning
Det är exakt vad vi vill ha
det luftkonditionerade ljudet
av fart
Du är värd att dö för
Ni kan skratta om Ni vill
Håna oss Vi rör oss Ni står still?

Lyssnar
stel & fastspänd
& när paniken bryter ut
ler du svagt
och viskar till Mig Du
är värd att dö för
Men mot gummi, glas & metalll
betyder ett mirakel inget alls

Kommentarer
Postat av: malincatrin

Sorgsen text men ack så väl formulerat..

2008-05-26 @ 11:11:56
URL: http://malincatrin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0